Vill du ha lite juligare frukostbröd kan jag tipsa om frukost pepparkakor. 1 dl ljus sirap 1,5 dl farinsocker 1 msk ingefära 1 tsk malen kardemumma 100 gram mjukt smör 1 dl grädde 0,5 tsk bikarbonat 7,5 dl vetemjöl Blanda ihop alla ingredienser till en deg, spara lite av mjölet till utbakning Rulla degen till en rulle på mjölat bakbord. Låt rullen vila i kylskåp i 1,5 timme Skär i skivor och lägg på en plåt med bakplåtspapper Grädda på 225 grader i 10-12 minuter. Ät de som ett bröd med smör på.
Previous Post: Fyller år idag!
Next Post: 10 oktober kl 10