Saffranskrabbelurer!

Krabbelurer är gott, lite som en blandning mellan muffins och amerikanska pannkakor. Jag har hittills inte träffat nån som inte gillar dem när de fått prova. Däremot rätt många som inte haft en aning om vad det är. Det verkar vara lite av en sydsvensk företeelse..? Ett perfekt mellanting mellan fika och mellis är det hur som helst och så lätta att slänga ihop! Jag har älskat dem sen jag först smakade hemma hos en dagiskompis mormor och har gjort egna sen jag började göra eget mellis och fick börja ratta spisen själv (dvs i runt 25 år nu). Ändå var det inte förrän jag såg det hos Fredriks fika p