Jul på Hôtel d’Angleterre i Köpenhamn!

Hittade de här underbara bilderna på min telefon häromdagen som jag nog missat att visa. Hôtel d’Angleterre i Köpenhamn har som tradition att dekorera sin balkong ut mot Kongens Nytorv varje jul, och att vara med när fasaden tänds är en upplevelse lite i stil med avtäckningen av NK:s skyltfönster! Oftast är dekorationerna i form av figurer ur någon känd historia med julankytning. Något år var det en scen ur nötknäpparen, ett annat år flickan med svavelstickorna. Förra julen var det dock isbjörnar klädda till fest som tog plats på balkongen.. Ännu vackrare är det förstås när mörkret lagt s