Det är märkligt. När jag var liten (och när jag var äldre än jag är beredd att erkänna också, för den delen) var det så viktigt för mig att min födelsedag var vitt åtskild från julen. Jag tyckte att det var höjden av arrogans om någon kom med ett julkort som födelsedagskort, eller ännu värre: julklappspapper i stället för papper i något mönster som skulle kunna användas året om. Jag älskade redan då julen, men födelsedagen skulle inte blandas ihop med den.Nu är det helt annorlunda. Jag fyllde år igår men ställde till med fika för min och sambons familj nu ikväll, mest för att få visa upp vårt juliga hem om jag ska vara riktigt ärlig. Granen är klädd, vi har tända ljus i varje vrå och julstämningen är hög. Självklart bjöds det på lussebullar (rullade i smör och socker), pepparkakor, julgodis och salta jultårtor (smördeg med laxröra)! Fick en spegel i födelsedagspresent av sambon! Det blev en riktigt mysig kväll! Nu ska jag fortsätta lyssna på julmusik och bara vara (= ignorera diskberget).
Previous Post: Kokosmums
Next Post: Kom ihåg att det enda måste:t är du💛