Nu är det bara 2 veckor kvar till julafton, tiden går verkligen fort men jag känner mig lugn. Det mesta är klart bara nån julklapp kvar som ska inhandlas i helgen. Chokladfudge 1,5 dl socker 1,5 dl grädde 1 dl ljus sirap 2 tsk kakao 1 tsk vinäger 100 gram choklad i bitar ( jag valde mjölkchoklad i dessa) 25 gram smör Bland socker, grädde, sirap och kakao i en tjockbottnad kastrull. Koka upp under omrörning tills den klarar kulprovet ca 122 grader. Tillsätt vinäger, choklad och smör. Rör till en slät smet. Häll upp i en form 15 x 15 cm. Låt svalna. Skär i bitar.
Previous Post: En dröm som gått i uppfyllelse…
Next Post: Äntligen helg