Fyra gånger julgodsaker

Jag minns oktober förra året som en mycket bra månad. Främst vill jag minnas att jag åt och drack så väldans mycket gott i julväg! Jag bestämde mig för att kika in i bloggarkivet för att se om det stämde. (Jag kan väl avslöja redan nu att jag hade rätt.) Här är fyra godsaker jag förtärde i oktober 2019:3 Vänners pepparkaksglass Jag smakade ju aldrig på Annas pepparkaksglass som också var en av förra årets julnyheter, och det berodde huvudsakligen på att jag inte kunde tänka mig att någonting någonsin skulle kunna slå den här pepparkaksglassen från Helsingforsföretaget 3 Vänner. Den fick fem av fem i betyg av mig, och jag hoppas så himla mycket att den dyker upp på glasshyllan i år igen. Twix Ginger Cookie Den här lilla sötsaken har jag redan sett i butikshyllan i år, så om man gillade den förra året (eller inte hann smaka) finns det möjlighet att få tag på den nu. Jag var inte så övertygad som många andra, men gav den ändå tre av fem i betyg. Inget jag längtar efter nu direkt – tycker tekoppen ser godare ut i så fall, hehe.Saffranskladdkaka Bloggen fyllde åtta år och jag bakade en underbar saffranskladdkaka! Om två veckor är det bloggfödelsedag igen, vad ska jag hitta på då?Pepparkakschoklad x 2 Marabou släppte sin pepparkakschoklad och jag anordnade en finnkamp här på bloggen – för som ni vet älskar jag ju Fazers pepparkakschoklad, som förresten finns i Sverige i år! Jag har inte sett Marabous choklad i butik ännu, men jag skulle bli mycket förvånad om den inte kommer tillbaka i år. Jag tänker inte avslöja om Sverige eller Finland tog hem chokladvinsten, ni får helt enkelt läsa inlägget.Flera finländska julnyheter har landat i godishyllan nu, men jag har inte hunnit smaka på dem. Några Sverigenyheter lär det inte bli för min del i år pga. pandemin – inte riktigt läge för resor nu.Vilken 2019-favorit hoppas du återvänder till butikshyllan i år?