Ett stort problem…

Jag har ett problem med min kommande älskade högtid, ett ganska stort problem. Mycket av julen i dagens samhälle innebär kosnumtion vilket gör det tudelat för min del. Enligt en uträkning där man tittar på hur vi förbrukar jordens resurser i förhållande till hur naturen kan förnya dem har vi redan förbrukat årets resurser. Den dagen brukar även kallas Overshootday och inföll i år 2 augusti (vill du läsa mer om Overshoot dat klicka HÄR). Vi lånar nu från kommande generationer och utarmar jorden. Den största boven är koldioxidutsläppet som står för mer än hälften av det ekologiska fotavtrycket.Se