Botten 200 gram mandelmassa 1 äggvita Saffran och vitchoklad fyllning 80 gram rumsvarmt smör 50 gram vitchoklad 0,5 gram saffran 0,75dl florsocker 75 gram cream cheese Ca 150 gram vitchoklad att doppa i Botten: Riv mandelmassan. Vispa ihop mandelmassan med äggvitan. Spritsa ut på plåt med bakplåtspapper i cirklar ca 2-3 cm Grädda på 175 grader i ca 10 minuter. Låt svalna. Smält den vita chokladen ( till fyllningen) tillsammans med saffran, Låt den svalna. Vispa smöret och droppa i den vita chokladen. Blanda florsocker och cream cheese och vänd ner det i smörblandningen. Låt stå i kylskåp en stund. Bred på fyllningen på bottnarna. Ställ i kylskåp i minst 30 minuter. Doppa i den vita choklad.
Previous Post: Det lååånga inlägget om Adventsfikat 2021
Next Post: Nysydda julstrumpor var det här!