Igår var jag hos en kollega på glöggmys. Jag tog bland annat med mig grönkålssnurror som blev mycket populära. Smördeg, fungerar lika bra med 1 rulle köpt 200 gram hackad grönkål 1 klyfta vitlök, pressad Västerbottenost 1 dl creme fraiche Salt och peppar Stek grönkål och vitlök i några minuter med lite salt och peppar. Kavla ut degen och bred på creme fraiche. Fördela osten och den svala grönkålen på smördegen. Rulla ihop degen. Låt stå i kylen i minst 30 dagar. Skär upp i cm stora bitar Lägg på bakplåt med bakplåtspapper. Sätt i ugnen på 200 grader i ca 10 minuter
Previous Post: 6 december