Tredje advent

När tredje ljuset brinner, vi juleklappar syr och vi bakar kakor och har ett fasligt styr Alltså tredje advent, det är helt galet! Igår kväll tittade vi på julfilm, det blev Nu är det jul igen. På helgerna känner jag stark julstämning men sedan mattas det av lite i veckorna. Just nu har jag degen till mandelmusslorna i kylskåpet, snart har den vilat klart och ska bakas ut. Jag skulle ju baka mindre i år så sedan börjar jag nog bli klar med julens kakor. Men lite godis ska vi också göra. Knäck, kola, brända mandlar och Rocky road har vi planerat.