2 dl vispgrädde 3 dl socker 1 dl sirap 1 tsk kakao 2 tsk hela kardemummakärnor, nystötta Klä en form med bakplåtspapper eller ställ knäckformar på en bricka. Blanda ingredienserna i en kastrull. Låt koka på medelvärme under omrörning tills kolan har nått en temperatur på 124° eller klarar kulprovet. Häll upp och låt svalna. Skär eller klipp i den storlek du önskar. Idag har jag testat att göra kardemummakola för första gången och jag tycker att den blev god. Vi delade upp och provsmakade hälften idag och resten fryser jag in till julen.
Previous Post: Semmelmuffins med saffran
Next Post: Årets första