Ikeas julbord på andra advent

När andra ljuset brinner är snart Lucia här Hon bjuder oss på kaffe och bud om julen bär Idag styrde vi färden norrut för ett besök på Ikea, vi skulle köpa en julklapp samt äta julbord. Det har blivit en liten tradition att äta julbord på Ikea, vi har varit väldigt nöjda med maten varje år och även i år var det jättegott! Min ägg och silltallrik, jag är ju inte så förtjust i inlagd sill men jag älskar lax. Även silltårtan och cheesecaken med rom var jättegoda. Min nästa tallrik innehöll bara små smakbitar av Jansson, en köttbulle och ett litet isterband. Jag föredrar att äta mig lagom mätt och