När fjärde ljuset brinner, vi hämtar julegran och alla barnen räknar dan före dan före dopparedan Fjärde advent och mindre än en vecka kvar till julafton. Har ni hunnit med det ni ska? Det känns som att vi nu ligger ganska bra till, sedan gäller det förstås att hinna med sådant som är för tidigt att fixa nu och inte blir bra att frysa. Men jul kommer det att bli, det vi inte hinner laga köper vi färdigt eller hoppar över. Alla ska må bra på julafton och ingen ska vara sönderstressad. Julefriden har jag inte hittat riktigt ännu, det kommer nog när jag går på julledighet.
Previous Post: När alla ljusen är tända
Next Post: 4:e advent