Första advent och första december

Herregud vad tiden springer iväg och jag hinner inte gå in här och skriva alls. Men nu så! Bättring! Det har hunnit vara både första advent och första december.    Första advent   Det juliga som hände var att jag åt köttbullemacka med rödbetssallad, drack julmust och tittade på Christmas Chronicles 2. Och såklart, tände första ljuset i adventsljusstaken!    Ser ni förresten att jag gått och införskaffat en ny adventsljusstake? Jag beslutade mig till slut för att köpa den hutlöst dyra från Oscar & Clothilde med argumentet att jag inte hittat någon annan som jag velat ha på flera år och att jag antagligen tänker ha den här adventsljusstaken tills jag, typ, dör.    1 december   Äntligen har jag fått börja öppna luckorna i min adventskalender. Hittills tre luckor och alla tre har varit mycket goda.    Jag har även fått börja äta frukost framför julkalendern på Svt och jo, jag tror faktiskt att årets kalender kan bli något utav en hit. Hittills är jag underhållen. Den är lite puttrigt rolig och innehåller en hel del julkänsla. Blir det inte typ alltid bra när de porträtterar “förr i tiden”? 🙂