Sen 2017 har Sia Glass i Slöinge utanför Halmstad lanserat en tomteglass inför jul. Första året var det med skumtomtesmak, året därpå med smak av lussebulle och förra året marsipangris. I år är tomteglassen smaksatt med glögg! Rosa len gräddglass med glöggsmak, glöggrippel och bitar av rostad mandel. Det här är en riktigt god glass om du frågar mig! Precis lagom glöggsmak, lite som saftglögg spetsad med kanel. Och så de där stråken med glöggrippel… Det enda jag egentligen skulle vilja ändra på är mandelbitarna. Jag hade nog personligen hellre sett att det låg bitar av russin i glöggrippeln t ex
Previous Post: Adventsgran och julläsning
Next Post: Krabbelurer med Pepparkakssmak!