Äppelsmakande marmeladkonfekt!

Jag har en nyfunnen kärlek till marmeladkonfekt (ni vet, sånt där fruksmakande, sockrat ”mormorsgodis” i olika färger) så när jag fick syn på ett recept på äppelkonfekt i Johanna Westmans bok Julgodis- för små och stora sockerbagare så var jag ju bara tvungen att testa! Receptet går att hitta här också om man inte har tillgång till boken.I receptet står det äppelmos, men det hade jag inget hemma så jag kokade helt enkelt mitt eget mos lite snabbt och lätt och det gick utmärkt! I övrigt följde jag receptet (som var förvånansvärt enkelt!) och fick i slutänden jämna & fina marmelad