Glädje

I torsdags vred jag…nä, vi tar det från början.Min mormor hade sjukt mycket blommor. Bland annat två gamla julkaktusar som hennes mamma och mormor haft. När mormor dog tog jag några grenar från de båda kaktusarna.Jag läste på och det skulle tydligen enligt “experter” vara svårt att få dem att ta sig och det skulle ta flera år innan de ens hade möjlighet att blomma.Min rotade sig på en gång och på några månader var de stora. Jag har dock bara lyckas få EN enda liten blomma på den.Men döm om min förvåning när jag då i torsdags vred på den och upptäckte detta: Full av knopp!!!Hoppas de blommar till jul – vilken fin julklapp i så fall!Nu: sova!/Jessica