Halva september har redan gått och jag har knappt uppdaterat er om vad som händer just nu. I stället har jag vältrat mig i tillbakablickar . Någon måtta får det vara! I dag tänkte jag därför att vi ska kika på vad jag haft för mig de senaste veckorna. Jag har jobbat vidare på mitt lapptäcke! Här passade jag på att titta på en dokumentär medan jag pressade sömmar. Soluppgången har varit magisk och lockat ut mig på många morgonpromenader. Jag har handlat höstväxter att pynta gården med, och planterat dem förstås. Jag har börjat se om Gilmore Girls. Gör det varje höst! En fin tradition. Jag älskar särskilt när det är höst och jul i serien, vilken överraskning va? Har förstås druckit litervis med te. Till exempel Pukka Vanilla Chai som jag har i koppen på den här bilden. Jag bakade en höstigare variant av mjuk pepparkaka – med rivet äpple i! Jag fick en rejäl hög med gamla jultidningar av en vän, så dem har jag förstås bläddrat i. Här under en frukoststund! Jag köpte ett nytt nagellack i en fin höstfärg. Inte det bästa lacket jag vet dock (otroligt lös konsistens, på gränsen till rinnigt), men det funkar. Vad har ni gjort på sistone?
Previous Post: Juleskum 2020
Next Post: 72 dagar till lakritsbonanza