En endaste dag kvar

Dan före dopparedan. Imorgon smäller det. Inte för att min julafton smäller så värst mycket, den sprakar väl på sin höjd lite mysigt så där, som en skön brasa. I går bastade vi och skålade in julen framför Jul med Ernst, och julgranen såklart, och det kändes väldigt mycket som jul. Så är det också – i dag börjar mitt julfirande.Det första jag såg när jag vaknade i dag, bara för en halvtimme sedan eller så, var kassarna med julklappar som jag packat i sovrummet. Ikväll blir det som vanligt fika hos min morbror och sedan uppesittarkväll med glögg, ostbricka och Bingolotto hos mina föräldrar. Den första varma skinkbiten också, för den som äter kött. Själv funderar jag på att griljera en kålrot i dag.Jag dammsög i går. Skulle tvätta golvet också, men det insåg jag först när jag lade huvudet på kudden kl. 23.30. Bortglömd julstädning! Panik, eller? Nä. Jag kanske gör det i dag, eller inte alls. Det är inte så noga. Jag kör förresten ett foto i timmen på min Instagram Story (@julhoslinda) i dag om någon skulle vara intresserad! Vi ses där.