Idag, tredje torsdagen i oktober är det Grynkorvens dag! Jag har älskat grynkorv så länge jag kan minnas. Den är vanligast i Skaraborg där min mamma är uppvuxen och för henne va Grynkorv ett måste på julbordet…precis som det blivit för mig. Vet en jul när vi jagade grynkorv över halva Skaraborg. Sen andra år fanns den på Coop i Borås. En jakt va det i alla fall. En grynkorv är inte som de fläskkorvar vi säkert alla fått någon gång i skolan (har alla fått det i skolan?) Den här är lenare i smaken, och har hela korngryn och du bara vet när du får en riktigt bra grynkorv. Jag minns en gång…men bar
Previous Post: Grynkörvens Dag
Next Post: Julpyssel – magneter